Raport „Czy ufamy fachowcom? Remontowe zwyczaje Polaków”

Dla Grupy Atlas stworzyliśmy raport „Czy ufamy fachowcom? Remontowe zwyczaje Polaków”, przygotowany na podstawie badania, zrealizowanego z firmą IQS. Sprawdziliśmy w nim jak do współpracy z wykonawcami podchodzą osoby decydujące się na remont domu lub mieszkania. Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej grupie 1000 Polaków w wieku 25-55 lat. Raport został szeroko rozpowszechniony w mediach ogólnoinformacyjnych, ekonomicznych oraz budowlanych i spotkał się z zainteresowaniem dziennikarzy.

44 proc. badanych przyznało, że ma problem ze znalezieniem odpowiedniego fachowca

Jak wynika z raportu, ponad 70 proc. Polaków korzysta ze wsparcia dodatkowych osób podczas remontu, a blisko 1/3 decyduje się na samodzielny remont. O pomoc podczas wykonywania prac najczęściej zwracają się osoby z wyższym wykształceniem (81 proc.), a także młode – w wieku 25-34 lata (74 proc.), zamieszkujące miasta powyżej 100 tys. mieszkańców (74 proc.). Wśród Polaków, którzy korzystają ze wsparcia przy remoncie – 45 proc. decyduje się na fachowca, 44 proc. prosi o pomoc rodzinę, a niektórzy wynajmują także firmy remontowe – 18 proc. Badanie pokazuje, że ponad 40 proc. Polaków ma problem ze znalezieniem odpowiedniej ekipy remontowej.

Sprawdziliśmy też jaką rolę w procesach remontowych odgrywają fachowcy. Jak się okazuje są oni nieocenieni w procesie remontu. 70% z osób, które decydują się na zatrudnienie fachowca przyznaje się do braku dostatecznej wiedzy i umiejętności, a 69% zatrudnia fachowca, by mieć pewność dobrze wykonanej pracy. Co więcej 51% jako zaletę pracy z fachowcem podało możliwość uzyskania profesjonalnej porady na temat materiałów budowlanych, a 49% możliwość otrzymania cennych, praktycznych wskazówek odnośnie remontu.

Najnowsze dane dotyczące podejścia Polaków do remontów oraz dostępności fachowców na rynku, uzupełnione o komentarze Pawła Kisiela, Prezesa Zarządu Grupy Atlas i Piotra Grzelaka, Członka Zarządu Grupy Atlas, spotkały się z dużym zainteresowaniem mediów. Raport premierowo został opublikowany w znaczących i opiniotwórczych tytułach – w wydaniu papierowym oraz internetowym ogólnopolskiego dziennika ekonomiczno-prawnego Rzeczpospolita oraz informacyjnym serwisie biznesowym ISBnews.
W dwa tygodnie po oficjalnym opublikowaniu badania informacja prasowa na jego temat wygenerowała 85 publikacji o łącznym AVE wynoszącym przeszło 300 tysięcy złotych i dotarciu przekraczającym 1 mln osób.

Skontaktuj się z nami
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania!

Wyślij wiadomość na:
Łódź
Gdańska 47/49, bud. D
90-729 Łódź
Warszawa
Modra 92c
02-661 Warszawa
Skontaktuj się z nami Z przyjemnością odpowiemy
na Twoje pytania!

    Administratorem Twoich danych osobowych jest
    38PR & CONTENT COMMUNICATION SP Z O O
    90-729 Łódź, ul. Gdańska 47/49