Nawet najmniejsze działanie ma znaczenie, bo KLIMAT tworzą ludzie – kampania „Nasz Klimat”

W kampanii informacyjno-edukacyjnej „Nasz Klimat” prowadziliśmy nie tylko działania komunikacyjne w ramach media relations. Zgodnie z opracowaną strategią PR znaleźliśmy sposób jak z rzetelnymi i edukacyjnymi treściami w przystępny sposób dotrzeć do uczniów, dziennikarzy, a nawet samorządowców. W badaniu sprawdziliśmy też, czy Polacy są EKOistami, zorganizowaliśmy spotkania z dziennikarzami, konferencję prasową, a także tematyczne konkursy zachęcające do proekologicznego działania.

Jak ratować planetę to… razem! W obliczu klimatycznych zagrożeń nikt nie jest sam. Co można zrobić? Edukacja to pierwszy krok. Następne powinny być proste, ale i świadome wybory. Nawet najmniejsze działanie ma znaczenie, bo jak mówi hasło kampanii „Klimat tworzą ludzie”. Działając w myśl znanego powiedzenia: „Chcesz zmienić świat? Zacznij od siebie!” zaplanowaliśmy aktywności, które pozwoliły nie tylko wywołać dyskusję nt. zmian klimatu, ale także zaangażować w działania różne grupy docelowe, wpływając w ten sposób na ich postawy. Intensywnie działaliśmy z mediami lokalnymi, jednak informacje o kampanii na bieżąco pojawiały się również w największych mediach ogólnopolskich.

Do kogo kierowaliśmy nasze przekazy i kogo zachęciliśmy do działania?

  • edukacja ekologiczna od najmłodszych lat: we współpracy z pedagogami stworzyliśmy dla uczniów szkół podstawowych między innymi atrakcyjne gry, quizy, infografiki i animacje, które można wykorzystywać w czasie zająć lekcyjnych, również online: https://www.gov.pl/web/edukacja-ekologiczna/przyjaciele-klimatu;
  • pomysłowa młodzież gotowa do działania: uczniowie szkół ponadpodstawowych z całej Polski przygotowali filmy edukacyjne o działaniach dla klimatu. To dobra wiadomość, że młodzi ludzie mają coraz większą świadomość ekologiczną. W kreatywny sposób pokazali np., jak „odPETować świat” z nadmiaru plastikowych butelek: https://www.gov.pl/web/edukacja-ekologiczna/videoolimpiada;
    Dla zwycięzców, w ich szkole, niezwykle ciekawą prelekcję poprowadziła ekoedukatorka Sylwia Majcher – młodzież usłyszała, jak niewiele trzeba, by w swoim życiu wdrażać potrzebne ekonawyki.
  • sprawdzone informacje dostępne na wyciągnięcie ręki: już na początku kampanii powstał dla dziennikarzy obszerny press kit, by zawsze mogli skorzystać ze zweryfikowanych źródeł informacji na temat zmian klimatu: https://www.gov.pl/web/edukacja-ekologiczna/klimat-dla-mediow. Systematycznie otrzymywali oni również informacje prasowe edukacyjne, lifestylowe i informujące o przebiegu kampanii.
  • o ważnych sprawach z kreatywnością: zmienialiśmy nawyki małymi krokami i poprowadziliśmy dziennikarzy po etapach bycia eko. Dzięki kreatywnym przesyłkom pokazaliśmy, jak niewiele trzeba zrobić, by mieć realny wpływ na klimat. Zachęcaliśmy dziennikarzy np. do zmiany sposobu pakowania żywności (przesłane przez nas woskowijki bardzo w tym pomogły😊) czy używania wielorazowych naczyń – ulubiona kawa na wynos w kubku z recyklingu smakuje jeszcze lepiej! Udowodniliśmy też, że o ekonawykach można mówić w oryginalny, zabawny sposób tworząc komiks we współpracy ze znaną rysowniczką (GoTek Rysuje).

Wszelkie aktywności prowadzone w ramach kampanii, aktualności oraz materiały edukacyjne można znaleźć na specjalnie przygotowanej stronie: www.naszklimat.gov.pl.

Skontaktuj się z nami
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania!

Wyślij wiadomość na:
Łódź
Gdańska 47/49, bud. D
90-729 Łódź
Warszawa
Modra 92c
02-661 Warszawa
Skontaktuj się z nami Z przyjemnością odpowiemy
na Twoje pytania!

    Administratorem Twoich danych osobowych jest
    38PR & CONTENT COMMUNICATION SP Z O O
    90-729 Łódź, ul. Gdańska 47/49