Wielkie zmiany zaczynają się od małych kroków. Jednak by zrobić pierwszy krok potrzebna jest iskra inicjująca. Taką eko-iskrą była kampania Efekt 1 Butelki, która zachęcała ludzi do recyklingu szklanych opakowań zwrotnych.
Jak nauczyliśmy Polaków, że butelki zwrotne należy zwracać?
Realizacja kampanii: postawialiśmy na świat widziany przez pryzmat szklanej butelki zwrotnej. Futurystyczne konotacje przypominają, że eko to nie tylko tu i teraz, ale i przyszłość. Dobór kanałów z focusem na influencerów, miał pozwolić na działania edukacyjne i storytellingowe w grupie 18+. Podjęliśmy także dialog z mediami. Ważne było także to, by ambasadorami wiedzy o butelkach zwrotnych zostali pracownicy KP.
KPI
- Dotarcie PR do 4,6 mln osób i 500+ publikacji w zaledwie 2 miesiące
- Blisko 30 zaangażowanych influencerów, 12 tys. wypełnionych ankiet w SoMe
- 300 zaangażowanych pracowników
- Nominacje do nagród: Golden Arrow (kategoria: kampania społeczna), Złote Spinacze (kategoria Research&Insight)