Bausch Health (dawniej Valeant) jest międzynarodowym koncernem, który pracuje na rzecz ochrony zdrowia ludzi na całym świecie. Spółka w Polsce należy do kluczowych firm rynku farmaceutycznego. Posiada szerokie portfolio produktowe, oferując pacjentom wysokiej jakości preparaty i leki z różnych obszarów terapeutycznych, które są głównie produkowane w Polsce w nowoczesnych fabrykach koncernu: ICN Polfa Rzeszów, Jelfa, Emo. W ofercie Bausch Health znajduje się także bogaty asortyment produktów OTC, dostępnych na rynku polskim od wielu lat, znanych i cenionych marek, tj.: 4 Flex, Chlorchinaldin, Diosminex, Maxibiotic czy Sachol.
Nic nie zatrzyma mnie
wielokanałowa komunikacja budująca zasięg
Jakie są nasze cele?



Komunikacja 360
Biorąc pod uwagę cele strategiczne marki, opracowaliśmy plan komunikacjioparty na działaniach contentowych. W ten sposób powstała kampania „Nic Nie Zatrzyma Mnie”. Jej cel? Udowadniamy, że życie po czterdziestce nadal może być ciekawe i pasjonujące oraz edukujemy na temat przewlekłej niewydolności żylnej. Stworzona na potrzeby akcji platforma www.NicNieZatrzymaMnie.pl to dla Polek miejsce motywacji i wzajemnego wsparcia, które ponadto daje dostęp do wiedzy na temat przyczyn, objawów i sposobów leczenia PNŻ.
Działania contentowe – mocne wsparcie
Producent leku Diosminex, dzięki współpracy z naszą agencją uzupełnił kampanie telewizyjne działaniami, które zwiększyły kontakt z marką poprzez inne kanały dotarcia (PR, e-PR, digital). W ten sposób marka mogła skoncentrować się na ważnych celach edukacyjnych oraz budowaniu silniejszych relacji z konsumentami (budując zaangażowanie).

Filmy z udziałem Edyty Herbuś i jej mamy - emocjonalny content
Jednym z celów kampanii „Nic Nie Zatrzyma Mnie” jest zachęcenie kobiet, by bez względu na wiek pozostawały aktywne, uprawiały sport i prowadziły zdrowy styl życia. Stąd pomysł na zaangażowanie w projekt Edyty Herbuś i jej mamy. W ramach akcji powstały 4 filmy – krótkie kursy podstawowych kroków cha-chy, salsy, rumby i paso doble. Edyta Herbuś poprzez video zwraca uwagę na to, że aktywność fizyczna w połączeniu ze świadomym stylem życia to sposób na utrzymanie nóg w dobrej „formie” oraz zachowanie energii i witalności. Tancerka udowadnia, ucząc swoją mamę, że taniec łączy pokolenia, a wspólne lekcje to okazja do spędzenia czasu z bliską nam osobą.




Docieramy do konsumenta w Internecie
Dzięki wsparciu kampanii działaniami e-PR (rekomendacja treści) udało nam się pozyskać zainteresowanie internautów wiedzą na temat leku Diosminex i sposobów leczenia niewydolności żylnej kończyn dolnych zawartych w artykułach eksperckich zamieszczonych na stronie www.NicNieZatrzymaMnie.pl


Merytoryczne podejście do tematu
Specjaliści Centrum Medycznego Damiana stali się ekspertami kampanii „Nic Nie Zatrzyma Mnie”. Współpracę podjęliśmy z mgr Sylwią Michalczewską (psycholog) i drem n. med. Krzysztofem Witkowskim (chirurg naczyniowy). Artykuły specjalistów i filmy z ich udziałem stały się mocnym contentem w komunikacji z mediami oraz stanowiły istotny wkład merytoryczny platformy internetowej kampanii „Nic Nie Zatrzyma Mnie” (https://nicniezatrzymamnie.pl/nasi-eksperci/).


Z myślą o kobietach – Diosminex i Gatta razem
Oba brandy postanowiły połączyć swoje siły i stworzyć promocję konsumencką, którą pokochały łydki i uda Polek. Od maja do końca czerwca 2018 r. każda klientka do zakupionej w salonie Gatta pary rajstop funkcyjnych RELAX MEDICA otrzymywała upominek w postaci żelu Diosminex szybka ulga dla nóg.




Docieramy do ścisłego targetu
Fanpage „Nic Nie Zatrzyma Mnie” to platforma dla aktywnych kobiet. Publikujemy posty produktowe, poradnikowe, a także lifestylowe. Pytamy kobiety o ich sposób na aktywny tryb życia i codzienność. Grupa kobiet 40+ jest bardzo aktywna w przestrzeni FB. Nasze treści są promowane, dzięki czemu możemy dotrzeć do ścisłej grupy odbiorców zainteresowanych daną tematyką posta np. jazdą na rowerze, zdrowiem czy też sportami letnimi. Nasze posty produktowe kierujemy do osób zainteresowanych ofertami aptek, lekami, a także osób z branży farmaceutycznej – edukujemy o tym, czym jest PNŻ, jak walczyć z żylakami oraz jak działa lek Diosminex.

Efekty naszych działań



Działaniami PR dotarliśmy do przeszło 12 mln osób



Merytoryczny content – postawiliśmy na ekspertów
W ramach współpracy z ekspertami udało nam się wygenerować: 88 publikacji (2 RTV, 8 prasowych, 78 internetowych). AVE publikacji wyniosło: 597 763 zł, a komunikaty dotarły do ponad 1,7 mln osób.

Wzmocnienie przekazu – współpraca z Edytą Herbuś
4 filmy
– Instagram gwiazdy:
– 147 000 obserwujących profil
– 2014 – liczba polubień posta
– 32 – liczba komentarzy
– działania PR: 45 publikacji w Internecie, dotarcie do 281 591 osób
– interesujący content na www, wykorzystanie w działaniach PR i na FB

Bezpośredni kontakt z konsumentem – cross działania z marką Gatta
– poinformowanie o promocji – newsletter Gatty 40 000 subskrybentów
– 120 salonów (baner na ladę, wobler, baner na stronie www.gatta.pl)
– 14 000 sztuk żeli Diosminex szybka ulga dla nóg oraz ulotek
Diosminex trafiło do klientek salonów (TG Diosminex)
– fanpage marki Gatta – zasięg 118 961 fanów (2 wpisy)
– 200 tysięcy unikalnych użytkowników miesięcznie / ponad 600 tysięcy unikalnych użytkowników rocznie


Codziennie na Facebooku docieramy do 7 000 kobiet
– ponad 6 000 fanów fanpage’a
– 7 000 zasięg dziennych użytkowników
– 500 aktywności miesięcznie / 5,5 tysiąca przez rok
– 500 tysięcy wyświetleń reklamy miesięcznie / ponad 2,5 miliona wyświetleń reklamy rocznie
– 200 tysięcy unikalnych użytkowników miesięcznie / ponad 600 tysięcy unikalnych użytkowników rocznie


Efekty działań e-PR
– rekomendacja treści
– 20 artykułów
– 7003 wejść na stronę www kampanii „Nic Nie Zatrzyma Mnie”
– 25 domen w akcji promocyjnej
Głównym celem komunikacyjnym w 2018 r. było stworzenie strategii z wykorzystaniem działań contentowych, które mają doprowadzić do wypracowania emocjonalnych atrybutów, by przypisać je trwale do marki Diosminex i dzięki temu wyróżnić się wśród tej kategorii preparatów. Tak powstała kampania „Nic Nie Zatrzyma Mnie”, poprzez którą: pracowaliśmy nad zwiększeniem lojalności użytkowników marki oraz rekrutacją nowych i wzmacnialiśmy ekspercki wizerunek Diosminexu. Stworzyliśmy m.in. platformę komunikacyjną, która została
uzupełniona contentem – merytorycznym, a jednocześnie o charakterze lifestylowym – wpisującym się w życie Polek 40+. Efekt?
WYKORZYSTANIE POTENCJAŁU STWORZONEGO CONTENTU POPRZEZ DZIAŁANIA BUDUJĄCE ZASIĘG
= DOTARCIE DO GRUPY DOCELOWEJ